OCand sunt invitata in oras, fie ca e vorba de pranz sau cina, am observat ca persoanele care ma insotesc sunt usor nehotarate cand aleg din meniu ce vor sa manance. Aud remarci precum: “azi profit ca ies cu tine si mananc sanatos” sau “eu nu stiu ce sa-mi aleg asa ca vreau sa mananc la fel ca tine”.  Iar dupa ce eu imi aleg ce sa mananc,  incep intrebarile: “ tu asta mananci in general, de ce, de cate ori, ai energie suficienta?” si multe altele.
Din pacate, numarul oamenilor care stiu sa faca alegerile corecte in privinta alimentatiei (si aici ma refer la mediul in care traiesc eu) este considerabil redus.
Sper ca acest articol sa vina in ajutorul vostru si sa va inspire atunci cand mergeti la cumparaturi si va pregatiti “meniul” zilnic.
Prima regula pe care mi-am impus-o este sa consum alimente care imi asigura o alimentatie sanatoasa si echilibrata. Nu aleg niciodata un produs fara sa citesccu atentie pe eticheta ingredientele sau fara sa-i verific termenul de valabilitate.


In al doilea rand, incerc pe cat de mult posibil sa caut surse de proteina vegetala. Imi place soia la nebunie, asa ca o consum in diverse retete si combinatii, de la salate cu tofu, lapte de soia in cafea, pana la noodles sau frigarui. Si pentru ca am testat de-a lungul vremii mai multe dintre produsele lor, va recomand gama de produse din soia Inedit care este destul de variata si cu ingrediente ce provin din surse atent selectionate si verificate.  Puteti testa fie gama de texturate din care se prepara mancaruri diverse (le gasiti aici: http://www.ineditfood.ro/ro/), fie gama de tofu in saramura care este delicios in salate sau gustari. (http://www.ineditfood.ro/ro/gama_inedit/tofu_in_saramura) si chiar in preparate gatite la cald, cum ar fi tofu picant cu noodles, de exmplu.
Sa stiti ca tofu poate fi consumat la orice masa din zi pentru ca are un aport caloric redus. Poate fi integrat intr-o varietate de preparate culinare, mie imi place in salate mixte cu legume crude sau cu masline.
Dimineata beau mai tot timpul capucino. Indiferent daca mi-l prepar acasa sau la sala, il beau mereu numai cu bautura din soia (lapte de soia). Si daca e sa vorbim de bauturile din soia Inedit, din ele se pot face si budinci sau shakeuri delicioase, multe dintre ele avand arome de fructe sau vanilie. Cine nu vrea nicio calorie poate sa aleaga gama fara zahar.
O alta regula si parte a alimentatie asupra careia vreau sa insist este hidratarea. Incercati sa beti peste doi litri de apa zilnic. Chiar daca la inceput pare mai greu, va asigur ca in timp va intra in reflex si veti resimiti singure nevoia de hidratare.

Ce spuneti, am reguli prea dure sau vi se par usor de respectat?  J