Piramida alimentelor pentru seniori este diferita de cea a tinerilor, mai ales cand vine vorba despre efort fizic.

Mi-am indreptat atentia acestei grupe speciale pentru ca la antrenamentele mele vin si cliente din aceasta categorie. Exista doua moduri de a se antrena cu mine. Senioarele pot alege antrenamentele de grup ( kangoo jumps la Scoala nr. 12 Herastrau – https://dianastirbu.ro/programul-meu-kangoo-jumps/ sau antrenamentele individuale: https://dianastirbu.ro/personal-training-2/slabeste-cu-diana/)

„Seniorii asimilează mai multe calorii, deoarece fac mai puţină mişcare, iar metabolismul este mai lent, deci trebuie să aibă o alimentaţie variată”.
Din pacate acest lucru este adevarat. Multe persoane considera ca odata ce au trecut de varsta de 50 de ani, locul lor nu se mai regaseste la sala. Lucrurile sunt de fapt diferite! Putem face miscare si dupa aceasta varsta, avem nevoie de putina vointa.
La aproape 10 ani de când a fost elaborata prima piramida alimentara, Human Nutrition Search Center on Aging de la Universitatea Tufts din Boston a elaborat o noua versiune dedicata seniorilor, care sa raspunda in totalitate nevoilor acestora.
In varf se gasesc acum micronutrientii : calciu, vitamina D si vitamina B12. Acestia sunt considerati a fi fundamentali pentru sanatatea sistemului osos si a functiilor cognitive, doua aspecte foarte importante pentru sanatatea persoanelor in varsta.
Alimentele, si nu numai, prezente in noua piramida, in ordine, sunt :
ultimul loc – fainoase si cereale integrale, ca paine si orez integral;
– vegetale, cum ar fi morcovii si broccoli;
– fructele, ca pepenele si afinele;
– lactate cu concentratie scazuta de grăsimi, ca iaurtul si laptele;
– legume, nuci, peste, carne alba si oua;
– uleiuri vegetale cu putini acizi grasi saturati;
– foarte multe lichide;
– activitate fizica.
Referitor la activitatea fizica este esential sa gasiti grupuri in care sa va integrati usor si unde indiferent ca nu reusiti sa faceti tot antrenamentul sa nu cedati usor. In timp rezistenta va creste si o sa va simtiti din ce in ce mai bine. Un exemplu in acest sens sunt antrenamentele kangoo jumps si grupa din cadrul scolii nr. 12 Herastrau ( Aviatiei).
Pentru persoanele in varsta, un rol major il au alimentele bogate in fibre si cele care contin făinoase integrale, pentru că ajuta motilitatea intestinala.
Un alt element de maximă importanta este hidratarea. Odata cu inaintarea in varsta, acestia consuma tot mai putine lichide, desi corpul are mare nevoie de ele. Pentru a favoriza asimilarea de lichide, se recomanda a se consuma multe fructe si legume care contin o cantitate mare de apa, chiar si cele congelate.

mama-face-kangoo