Acum cateva zile am ascultat un interviu al unui cunosut nutritionist din Romania care spunea ca daca vrei sa-ti hranesti corect copilul trebuie sa incepi sa gatesti. Eu cred ca acest lucru este valabil si pe parcursul sarcinii, si chiar inainte. De ce e important sa incepem sa gaim acasa? Ca sa avem controlul asupra alimentelor.
Cum aceste lucruri nu se invata peste nopte va recomand, mai ales daca va doriti un copil, sa incepeti sa va obisnuiti in bucatarie. Eu chiar am renovat-o in aceasta perioada. Acum nu mai am scuze. Indiferent ca programul meu este incarcat tot timpul micul dejun si cina o prepar acasa pentru membrii familiei mele. La inceputul postului credeam ca o sa-mi fie greu sa prepar carnea, dar nu a fost deloc asa.
In acest moment cred ca nu mai sunt in stadiul in care sa spun: eu nu  stiu sa prepar un anumit fel de manacare. Stiu ca sunt norocosa pentru ca am fost si la cursuri de gatit si la cursuri de nutritie si ca am invata multe lucruri intr-un timp scurt, dar cred ca filmuletele de pe youtube reprezinta o baza buna pentru fiecare dintre noi cand suntem la inceput.
Asadar in plus fata de articolele anterioare o sa vorbim putin despre cum sa ne organizam programul astfel incat sa putem sa ne obisnuim cu ideea de a gati acasa.
La mine toata aceasta etapa a venit in mod natural. Am inceput sa gatesc acasa cand am realizat ca de multe ori cand mancam in oras imi era rau. Eu nu pot sa mananc multe alimente pe care le gasim la tot pasul si atunci am decis ca trebui sa face ceva in sensul acesta.
Mi-am redecorat bucataria.
Mi-am cumparat cele mai interesante accesorii de gatit ( am un mixer demential, un storcator foarte bun si toate oalele si tigaile sunt din ceramica).
Aveam nevoie de un cuptor performant. Am ales unul electric de care sunt indragostita si imi face viata mai usoara. Nu vreau sa fac reclama, dar daca vreti un pont imi puteti scrie sa va spun ce am ales eu.
Merg saptamanal la piata. Ador sa fac asta si deja e relaxant cand stiu ca vine ziua in care imi aleg cele mai bune legume si fructe.
Peste si carne primesc in general din Olt de la parinti.
Am sa va explic de ce e atat de important sa invatati sa gatiti inainte de a avea un copil:

Contaminarea alimentelor cu agenti externi sau cu factori infectiosi este o problema importanta in perioada graviditaţii. Contaminantii externi, cum ar fi sarurile metalelor grele, au potential teratogen. Surse posibile ale acestora sunt reprezentate de consumul de peste din ape contaminate si in special al pestilor mari ( rechin, pestele spada ), care pot acumula cantitati mai mari. Consumul de peste crud ( sushi ) trebuie evitat pe parcursul sarcinii. Dintre factorii infectiosi, o atentie sporita trebuie acordata infectiilor cu Listeria monocytogenes si Toxoplasma gondi.
Modificările imunologice asociate sarcinii cresc posibilitatea producerii infectiei cu Listeria monocytogenes, responsabila de afectarea fetala severa. Infectia este mai frecventa la persoanele imunocompromise.
Se recomanda evitarea consumului de branzeturi moi de către femeile gravide si a produselor refrigerate.
Toxoplasmoza cu debut in perioada sarcinii este responsabila de aparitia malformatiilor fetale. Această infectie este asociata frecvent contactului cu pisici, dar poate fi produsa si de consumul de carne cruda sau incomplet preparata termic.
Pentru prevenirea toxoplasmozei si a altor infectii, femeile gravide trebuie să evite consumul produselor din carne incomplet preparate termic si consumul de lactate si sucuri nepasteurizate.
In afara de o alimentatie corespunzatoare trebuie sa invatati sa va si relaxati. Eu am deja planuite doua vacante. Sper din suflet sa ajung din nou in Italia. Mi-am amintit de curand ca nu am pus toate fotografiile din ultima mea excursie in Sardinia. Ma gandesc ca daca tot a venit vorba de relaxare s-ar potrivi perfect cateva cadre.
Nu uitati ca daca doriti sa va inscrieti in programul personalizat #momworkout detalii gasiti aici: https://dianastirbu.ro/fit-boutique/mom-workout-un-program-special/

sradinia-relaxare diana-stirbu-sardinia

IMG_1481