Daca sunteti in mementul in care ati decis ca va doriti un copil trebuie sa:

– va anuntati antrenorul personal. El trebuie sa va schimbe planul de antrenament. Daca nu aveti unul puteti gasi aici detalii despre programul meu de antrenament prenatal: https://goo.gl/pjOCbl

-vestea trebuie sa o afle si medicul nutritionist. O sa aflati de la el cum trebuie sa arate dieta voastra si ce suplimente trebuie sa luati. daca nu aveti unul va aduc la cunostiinta ca in echipa mea, de diete se ocupa d-na doctor Ramona Andronache si dieta e inclusa in programul despre care v-am povestit mai sus).
– alegeti-va cat mai curand un medic ginecolog. O sa va ghideze si o sa va indrume sa faceti o serie de analize.
Incep in acest fel pregatirile pentru cea mai frumoasa etapa din viata voastra. Ce trebuie sa mai stiti de la mine gasiti mai jos:

Renuntati la:

Alcool
– Consumul abuziv de alcool este contraindicat in sarcina si in perioada pregestationala, datorita efectelor teratogene ale acestuia. In plus, alcoolul interfera cu absorbtia si metabolismul nutrientilor.
Gravidele mari consumatoare de alcool au un aport nutritional deficitar in vitamine din grupul B, folati si proteine, la acest grup de paciente fiind adesea recomandate suplimente nutritionale.
Fumat
– Gravidele fumatoare au risc crescut de anomalii placentare si afectare fetala ( prematuritate, greutate mica la nastere, dezvoltare intelectuala deficitara ) datorate tulburarilor de transport al oxigenului.
Cofeina
– Exista controverse in privinta unui nivel acceptabil al consumului de cofeina pe parcursul sarcinii. In SUA, Food and Drug Administration recomanda limitarea consumului de cofeina in sarcina si, dacă este posibil, evitarea ei completa, avand în vedere efectele teratogene ale acesteia in studiile pe animale. La oameni, studiile indica o asociere a dozelor mari de cofeina ( peste 300 mg/zi ) cu greutatea mica la nastere.
Sursele principale de cofeina sunt reprezentate de cafea, ceai, cacao, ciocolata si bauturile de tip cola.

Cum toate cele trei aspecte necesita timp pentru eliminarea lor din obiceiul noustru zilnic, este recomandat sa renuntati la ele in momentul in care decideti sa aveti un copil.
Legat de sport, odata cu renuntarea la fumat o sa aveti ocazia sa experimentati mult zona cardio, dac aveti un antrenor care sa inteleaga prin ce schimbare trece corpul vostru.
Inlocuirea obiceiurilor proaste cu un tip de antrenament eficient, pentru mine reprezinta o victorie.
Eu m-am lasta de fumat acum un an jumatate, nu beau alcool si pentru cofeina apelez din cand in cand la ceaiuri. Renuntarea la fiecare dintre ele a fost o victorie insa a insemnat o lupta crancena. Nu stiu daca as mai avea rabdarea inca odata sa mai trec prin aceleasi experiente, de aceea sunt absolut convinsa ca nu as as reveni niciodata asupra lor.
Inca un aspect asupra caruia as vrea sa insist este somnul.  Este foarte important sa dorimit 8 ore pe noapte, sa va culcati la maxim ora 23.0o si sa incercati sa va antrenati dimineata.

Va astept la antrenamentele mele!

#momworkout

mom-workout