Scortisoara nu este doar un aliment delicios, ci are si o gama lunga de efecte benefice pentru sanatate, incepand cu una dintre caile de a ramane vesnic tanar si fara riduri, si anume reglarea glicemiei.

Studiile efectuate au constatat ca persoanele care au mancat placinta cu mere cu un continut ridicat de zahar si faina rafinata,  nu au prezentat cresterea accentuate a nivelului de zahar din sange, asa cum era de asteptat. S-a descoperit ca scortisoara, acel condiment extraordinar de aromat utilizat in mod clasic in placinta cu  mere, era cauza acestui fenomen.
Scortisoara contine o diversitate de fitonutrienti asemanatori celor care se gasesc in struguri, fructele cu boabe, cacao si in ceaiul verde. Aceasta clasa de oxidanti intensifica efectul stabilizator al insulinei asupra nivelului de zahar din sange. In acelasi timp acesti antioxidanti inhiba rezistenta la insulina.

*Sscortisoara are un efect antiinflamator puternic.

*Uleiurile sale esentiale inhiba cresterea bacteriilor si a fungilor.

*Actioneaza ca antioxidant puternic

*Aroma sa puternica intensifica procesele cerebrale cognitive, imbunatatind memoria si atentia.

Scortisoara are capacitatea de  a stabiliza glicemia si poate fi utilizata zilnic pentru prevenirea nivelurilor crescute brusc ale glicemiei. Aceste fluctuatii ale glicemiei reprezinta cauzele primare ale cresterii in greutate.

Sofranul-un alt condiment aromat si delicios cu efecte antiinflamatorii si antioxidante , care protejeaza creierul si inima. Curcuminoidele din sofran sunt active deasemenea la nivelul pielii. Cand sunt aplicate local ele actioneaza ca un agent antiinflamator puternic, ducand la o stralucire accentuata a pielii. Curcuminoidele sunt agenti antiinflamatori mai siguri ca aspirina si ibuprofenul.
Sofranul este supralimentul meu preferat iar placinta cu mere nu lipseste din lista dulciurilor mele preferate.

#sofran #scortisoara

diana-stirbu-pin-the-map