Termenul ‘’dieta’’ ne face sa ne gandim la ceva temporar. Acest comportament’’intermitent’’ produce doar o schimbare trecatoare si nu rezolva aspectele comportamentale fundamentale care au creat necesitatea dietei. Cele mai bune programe de slabire si de mentinere a sanatatii, care contribuie la pierderea kilogramelor si a grasimii pe termen lung, sunt cele care indeplinesc urmatoarele cerinte: scaderea treptata, dar consecventa, a aportului de energie (calorii) din alimente si cresterea energiei (caloriilor) consumate prin exercitii fizice. Este important sa retinem ca exercitiul fizic duce la cresterea masei musculare si joaca un rol cheie in transformarea rezervelor de grasime ale corpului in energie.

Dietele care promit rezultate imediate nu sunt demne de incredere, deoarece sfideaza datele stiintifice privind  metabolismul organismului. Un calcul simplu al balantei energetice va dovedi ca nu puteti pierde mai mult de1/2-1kg pe saptamana, chiar daca va infometati.

Dieta trebuie sa aiba un scop precis si nu trebuie doar incercata. Inainte de a adopta un plan alimentar restrictiv, cereti parerea medicului  de familie si faceti un control medical pentru  a nu va expune riscurilor. Atunci cand se renunta la consumul obisnuit, incep sa apara unele  schimbari de metabolism chiar la doua saptamani de la inceperea dietei sarace in calorii sau fara calorii. O reducere a aportului de calorii constituie semnalul de reducere a ritmului metabolic, deoarece corpul incepe, sa se adapteze la micsorarea cantitatii de energie disponibila pentru functiile fiziologice  si isi reduce consumul de calorii pentru a compensa. In dietele pentru slabire, acest fenomen se numeste palier de greutate.Pentru a depasi aceasta situatie, se recomanda o crestere a activitatii fizice sau o mai mare reducere a aportului de calorii. Cea mai buna cale de a depasi acest palier este de a intensifica activitatea fizica si de a reduce aportul de calorii simultan. Atunci cand va ganditi la o dieta,alegeti una care sa corespunda stilului dumneavoastra de viata si care sa nu va afecteze sanatatea. Trebuie sa dea rezultate pe termen lung. Retineti ca inceperea si stocarea unei diete si revenirea la vechile obiceiuri  alimentare vor conduce la recastigarea kilogramelor pierdute sau la un impact negativ asupra sanatatii.
Va povesteam intr-un articol anterior despre noul program de slabit pe care il lansez. Este unul bazat pe cardio si implica respectarea unei diete aplicate in grup. Asta inseamna ca nu este una periculoasa, ca puteti sa o tineti mai usor atunci cand stiti ca nu duceti lupta cu kilogramele de unul singur.

Urmatorul articol:  #smartcardio

smart-cardio