Dupa ce mi-am petrecut vara in mai multe orase frumoase din Europa inca nu-mi gasesc un loc care sa ma determine sa spun: acesta este orasul in care m-as muta. Parca fiecare experienta e din ce mai frumoasa si ma duce cu gandul ca m-as putea identifica usor cu locul. Si asa tot ce am vazut inainte parca isi pierde din farmec. Sa fie oare vinovata sensibilitea mea de balanta veritabila? Sper ca nu! In acest moment sunt indragostita iremediabil de Amsterdam.
Prima zi de toamna de anul aceasta am trait-o aici. Nici nu cred ca o simteam mai bine in alta parte. Imi doream de mult sa ajung in Olanda. Am aterizat la prima ora. La ora 8.30 eram in aeroport.
Din primul moment in care am avut contact cu orasul am fost inconjurata de biciclete. Nu as reusi nici daca as incerca sa va spun cat de multe biciclete sunt aici. M-am dus cu gandul ca poate platesc locurile de parcare ca sa aibe loc.
M-am cazat aproape de centrul orasului si l-am descoperit timp de 4 zile pe bicicleta. In prima zi mi-am dorit sa merg pe jos sa descopar cele mai mici stradute si sa iau contact cu oamenii. Am ajuns joia si toti erau antrenati in diverse activitati cotidiene. Toate mamicile isi transportau pustii pe bicicleta. Exista unele modele si cu doua scaune pentru pitici. Majoritatea bicicletelor sunt prevazute cu cosuri. Aici si animalele de companie sunt plimbate pe doua roti.
Ca in mai toate capitalele europene se poate inchiria destul de usor una. Daca o inchiriezi pe mai multe zile primesti si discount.
In ficare dimineata m-am trezit tarziu. Olandezii nu sunt matinali. De exemplu, am aflat ca lunea programul incepe mult mai tarziu ca in celelalte zile. Asta pentru ca de cele mai multe ori petrecerile cele mai reusite sunt Duminica, nu Sambata ca la noi. Mi-am luat micul dejun la o cafenea care se numeste Moods, a unor prieteni romani. Au veniti aici de cativa ani, si-au deschis o cafenea unde se si mananca excelent. Nu m-am intors cu multe retete pentru ca de obicei se manaca pe strada si din pacate se consuma multe dulciuri si cartofi prajtiti.
Daca as face un rezumat al unei saptamani care sa semene un pic cu experienta mea din Amsterdam ar suna cam asa: trezit in fiecare dimineata in jur de ora 9.00. Luat micul dejun in oras cu prietenii. Mers peste tot in oras cu bicicleta-eventual insotita de pisica mea preferata Lolla. As introduce in meniul meu mancare thailandeza. As merge la cel putin odata la o expozitie de arta contemporana si la un concert pe strada. Plimbarea de seara s-ar transforma in antrenament. Multi tineri alergau cu castile in urechi distante mari. M-as plimba cu barca. Din cand in cand as inlocui bicicleta cu un scuter roz. Mi-as cumpara lalele in ficare zi.
Visand la un Bucuresti cu mai putine masini si cu multe piste pentru biciclete v-am pregatit fotografii din mini-experienta mea de vis din Amsterdam. Fusta care o port este facuta de mama mea si o ador!
Pentru ca scopul calatoriei mele a fost sa fac sport si in Amsterdam v-am pregatit cateva materiale minunate. Detalii in curand! #iamamsterdam #pinthemap #kangoobydiana