Sarcina este o perioada in care ar trebui sa acordati o atentie sporita dietei si stilului de viata. O alimentatie echilibrata contribuie la sanatatea mamei, cat si a fatului, furnizand elementele nutritive necesare cresterii si dezvoltarii intrauterine. Fiecare nutrient este important, așa ca ar trebui sa consumati alimente sanatoase, din toate grupele de alimente.

Fructele și legumele contin vitamine, minerale, potasiu si fier. Acidul folic, care face parte din complexul vitaminelor B, este esential pe tot parcursul sarcinii, contribuind la formarea celulelor sanatoase, cu un rol important in prevenirea anomaliilor sistemului nervos si al coloanei vertebrale la fat. Cu toate că acidul folic se gaseste in unele legume și fructe, precum broccoli, spanac, portocale sau banane, trebuie sa stiti ca organismul absoarbe mai usor acidul folic sintetic decat pe cel natural. Fiind o substanta hidrosolubila, acidul folic nu ramane prea mult timp in corp, asa ca- pentru o actiune eficienta – ar trebui luat zilnic. Gama Elevit contine niveluri combinate de acid folic, fier și iod care va va ajuta sa acumulati substantele nutritive esentiale pentru dezvoltarea sanaatoasa intrauterina a copilului.

Si pentru ca tot suntem la capitolul fructe iata propunera mea de saptamana asta: un bol cu fructe si budinca de chia.
Pe post de bol am folosit jumatate dintr-un pepene galben. Budinca de chia este un amestec de seminte cu lapte de migdale lasate la hidratat peste noapte. Peste budinca am pus toate fructele care mi-au placut.
#delicios

budinca de chia

 

 

Alimentele cu carbohidrati reprezinta principala sursa de energie a organismului.
Puteți consuma in sarcina paine, orez, paste făinoase, cereale si cartofi, care va vor furniza proteine, fibre, vitamine si săruri minerale. Dacă nu sunt combinate cu grasimi, nu există riscul sa va ingrasati de la ele, avand in schimb numeroase beneficii.
De exemplu, fibrele din painea integrala sau din cereale contribuie la prevenirea constipatiei și a altor tulburari intestinale, iar cartofii pot combate anemia, fiind o sursă excelentă de vitamina C.

Cand vine vorba de dulciuri eu optez pentru prajiturile facute in casa. Iata reteta mea pentru o prajiturica cu prune fara zahar:
-250 gr făina integrala
– un praf de Scorțișoara
-putina sare
-praf de copt – un pachet. Eu folosesc unul BIO de la DM. 
Toate acestea se amesteca intr-un bol.
Separat mixam:
-2 oua
– miere după gust
– 60 ml ulei de cocos
-150 ml de lapte vegetal.
Combinam compozițiile din ambele boluri, punem aluatul in tava și adăugăm bucăți de prune deasupra.
Mi-au ieșit 6 brioșe și inimioara din imagine. 

#poftabuna
prajiturica cu prune

 

 

Nu

Nu uitati sa va hidratati corespunzator!

Punand bazele unei sarcini sanatoase îi veti asigura bebelusului toate substantele nutritive de care are nevoie.

O alimentati sanatoasa este completata si de 2, 3 antrenamente pe saptamana. Va astept la eveniemntul Fit Mom in Action ( 30 septembrie) organizat impreuna cu www.elevit.ro