Am o luna si 1o zile de cand tin post. Ma simt minunat si ma bucur foarte mult ca am luat hotararea de a tine tot postul Pastelui. Se spune despre el ca este cel mai greu. Pentru mine nu a fost deloc asa. Azi de Florii am mancat peste. Recunosc ca pestele mi-a lipsit destul de mult. Am ales dorada pentru meniul de azi. Pentru ca de Paste nu sunt in tara si sunt convinsa ca o sa-mi lipseasca planificarea meselor sanatoase de sarbatoare, am decis sa gatesc acasa de Florii. Pentru ca urmeaza zilele de Denie in care, conform calendarului Ortodox, avem voie sa mancam doar seara paine si apa, am pregatit, pe langa masa celor din familie care nu tin post,  si pentru mine un meniu mai special. Si totul a fost atat de gustos ca m-am gandit sa urc repede retetele pe blog.
Dimineata am mancat 5 bucatele proaspete de ananas si un kiwi. Pentru ca nu sunt un fan fructe incerc macar in week-end sa le includ in micul dejun. Cred ca ananasul este o varianta pe care rar o refuz si de aceea odata la doua saptamani cumpar unul.
La pranz am facut cea mai buna salata pe care am mancat-o in ultimul timp. Am numit-o salata cu legume si couscous. M-am indragostit atat de tare de couscous incat cred ca o sa inlocuiesc orezul sau quinoa cu el. Este extrem de simplu de preparat si mi se pare mai bun la gust ca orezul de exemplu. Se poate combina si cu legume si cu fructe. Mie imi place sarat.
1 cup couscous= 176 kcal si 6g de proteine. E recunoscut ca sursa de seleniu. Acesta este un mineral de care organismul are nevoie in cantitati mici si care acționeaza ca un antioxidan, protejand celulele sanatoase.
Dupa ce m-am documentat despre calitatile nutritive am facut legatura cu starea de bine pe care am avut-o dupa salata. Nu mi-a fost deloc foame pana la cina si am avut si multa energie.
Cum se prepara cous-cous-ul:
Amestecam cantitatea de couscous aleasa( eu am ales o ceasca) cu aceiasi cantitate de apa fierbinte, cu o lingura de ulei si putina sare. Dupa 7 minute se amesteca cu o furculita. Seamana destul de mult cu orezul thai. Aceasta se amesteca cu legumele voastre preferate. Eu am optat pentru rosii, dovlecel, castravete, patrunjel si avocado. N-am folosit sos si nici nu folosesc in general. Am uitat sa mentionez ca puteti gasi couscous inclusiv in Mega Image, Magazinele DM si supermarketuri.
Asa arata:

salata-cous-cous

 

Pentru cina am ales dorada. Eu apelez la cuptor cand prepar carne. Nu folosesc tigaia, gratarul sau orice altceva. In functie de dispozitia pe care o inabusesc carnea in apa sau nu. Azi am ales sa prepar pestele in cel mai simplu mod. L-am pus intr-o tava, pe o hartie de copt. L-am condimentat cu ierburi si l-am sarat un pic si atat. Delicios! Am cumparat o varianta proaspata, viscerata. Nu am mai apucat sa o fotografiez. Am mancat-o simpla, fara legume.
Si cum de cum imi doream sa mananc o tarta de spanac de post si n-am gasit nicaieri azi am decis ca e momentul sa o fac. Aveam coca pentru foietaj de post preparata deja. Am sa va povestesc in alt post cum am facut-o. Cum foietajul necesita mult timp si rabdare de obicei fac cantitate mai mare si o impart in bucatele pe care le pastrez la congelator.
Compozitia pentru placinta e una foarte simpla: spanac ( eu am optat pentru o punga congelata) amestecat cu fulgi de ovaz si putina sare si piper. Am intins foaia de placinta foarte bine, am pus compozitie pe toata suprafata ( atentie! nu incarcati foarte mult), am indoit in interior marginile si am rulat. Am copt placinta in tava de chec. Am ales aceasta optiune ca cealalta tava nu o aveam acasa. Arata oricum mult mai bine rulata. Este o reteta foarte buna si usor de facut. Insist foarte mult sa nu cumparati foietaj congelat. Chiar daca pare greu sa-l faceti acasa, pana la urma tot o sa reusiti.

Maine incepe o noua saptamana. Ne vedem la antrenamente!

placinta-de-spanac-de-post