Meniul de primavara si vara ar trebui alcatuit din fructe si legume de sezon. Simt nevoia sa repet acest lucru: orice aliment vegetal consumat in afara sezonului nu este in totalitate natural.
Primavara este suportata greu de cei cu temperament sanguin. Organismul isi accelereaza procesele de detoxifiere, pentru a face fata unui nou ciclu biologic. Ficatul este organul asociat acestui anotimp. Este anotimpul in care se recomanda diminuarea consumului de carne si creşterea consumului de verdeturi de sezon : leurda, urzici, untişor, ceapa verde, papadie, sparanghel, patrunjel, morcov, mazarea noua, praz, gulii, ridichi, broccoli, salate. In aceasta perioada se recomanda alimente bogate in proteina animala, cum ar fi : pestele ( pastrav, ton ), miel. Spre sfarsitul primaverii se consuma morcovul nou, fasolea fideluta, plantele aromate, ceapa, feniculul, ardeiul. Fructele specifice sunt cireşele, capşunile, coacazele. Cereala primaverii este graul. Creierul trebuie sustinut in special in lunile mai /iunie cu consumul de coacaze, morcovi, ulei extravirgin de masline autentic, migdale dulci, neprajite, nesarate, capşuni, cireşe. Primavara este anotimpul cand se pot reactiva boli ca ulcerul gastro-duodenal, tulburari nervoase, stari de oboseala fizica şi mentală ( astenia de primăvara ).
Vara – este suportata greu de temperamentul melancolic. Este perioada în care se consuma cat mai multe alimente in stare cruda şi nu este indicat consumul de carne. Se consumă arome naturale : menta, busuioc, salvie, oregano, se sporeşte consumul de apa. Carnea alba şi peştele preparate la abur, insoţite de legume, vor echilibra in mod sanatos dieta de vara. Cereala verii este secara. Spre mijlocul verii, stomacul este organul cel mai solicitat, fapt pentru care se creste consumul de fructe si legume apoase. Se consumă rosia, ardeii, ceapa verde, fasolea verde, dovleceii, castravetii, salata verde, telina, mazarea verde, vinetele, piersicile, perele de vara, nectarinele, pepenele, prunele, smochinele crude. La sfârsitul verii, apar porumbul de fiert, ciupercile, cartofii dulci, dudele, perele de vara. Acum se consumă si orezul integral sau prefiert.
Eu m-am bucucat de cateva ore de liniste in week-end si am adunat flori de tei. Am profitat in acest caz de aroma lor dupa care sunt inebunita si de cateva ore afara, in natura. Nu uitati ca trebuie sa va odihniti cat mai mult. Somnul este unul din factorii cei mai importanti atunci cand vine vorba de energie. Ceaiul de tei va poate ajuta in acest sens :).
Nu uitati sa meregti la antrenamente de trei ori pe saptamana. Va astept la kangoo jumps.
Voi cum va petreceti weekend-urile?

meniul-de-primavara-vara

flori-de-tei

IMG_4241