In curand o sa particip la un proiect interesant legat de gatit, dar pe zona de dulciuri. Nu va agitati, nu le voi manca eu, le pregatesc doar. Azi va povestesc despre cum si cand sa mancam prajituri fara sa ne ingrasam.
Pentru ca pana pe data de 9 august trebuie sa invat sa fac cat mai multe prajituri, de aseara am inceput experienta dulciurilor. Imi place foarte mult sa stau in bucatarie. Cred ca sunt atat de atenta la ce se intampla acolo incat nu ma mai gandesc la programul meu incarcat, si in acest fel reusesc sa ma relaxez. Alta explicatie nu prea gasesc. Mai e totusi una..cred ca faptul ca se apropie ziua mea si imi constientizez varsta imi schimba prioritatile.
Partenera mea in bucatarie a fost binenteles mama. Am stabilit o singura regula: nu gustam nimic din ce facem. Sora mea o sa fie tare fericita in perioada urmatoare. Este o impatimita a dulciurilor.
Prima reteta: cremsnit. Am ales-o pentru ca nu stiu deloc sa framant coca si nici nu am aparat, care sa ma ajute. M-am gandit ca poate o sa fiu pusa in situatia de a face singura foietajul.
Mi-a iesit foarte bine. Am simtit ca-mi lucreaza bine de tot bratele :)) – nu cred ca o sa pot sa scap vreodata de obsesiile mele sportive sau cele referitoare la calorii.
Mai are sens sa va spun cum am facut aluatul? Cred ca puteti f usor sa urmariti tutoriale filmate. Important este modul in care este framantat aluatul si impaturirea lui, precum si rabdarea: am invelit cu unt de trei ori compozitia si am lasat-o la racit de fiecare data cate 20 de minute. Oare exista un inlocuitor sanatos al untului traditional? Daca stiti unul va rog sa-mi spuneti. Crema am facut-o dupa reteta clasica, cu 200 de gr amidon, 200 de gr. zahar brun, un litru de lapte, 5 galbenusuri de ou si jumatate de pachet de unt. Toate alimentele le-am luat de la Lidl. S-a deschis langa mine noul lor magazin si m-am bucurat sa aflu si ca programul e unul care sa-mi permita sa-l viztez mai des. De luni pana sambata au deschis pana la ora 22.30. Dupa antrenamente pot ajunge sa fac cumparaturile linistita. Nu stiu sigur daca aveau oferte pentru ca e noua locatia, dar niciodata nu am cumparat atat de multe alimente cu un pret asa mic. Poate va ajuta si pe voi informatia.
Eu nu mananc lapte de exemplu si ma tot gandesc sa gasesc o variata si pentru cei aflati in situatia mea, pentru prepararea cremelor. Nu sunt de acord nici cu cel din soia. Lasand asta deoparte, totusi stau in bucatarie pentru experiente, nu pentru a manca eu. Oricum, sentimentul ca pregatesti ceva bun pentru familie e foarte interesant.
In plus, cantitati mici de prajituri nu au cum sa faca atata rau. Ce trebuie sa stiti e cand sa le consumati:
– nu le mancati la gustari, separat de mesele principale. Pofta de dulce o sa creasca.
– nu pierdeti din vedere ca nu trebuie sa consumati cantitati mari.
-prajiturile/ciocolata/dulciurile se consuma dupa mesele principale, in special mic dejun si pranz. In acest fel se regleaza glicemia si pofta de dulce nu persista toata ziua, dimpotriva.

Mai jos aveti o fotografie cu prima mea prajitura extra calorica. Este o portie foarte mare, de 250 de calorii. Valoarea nutritionala aproximativa este de 500 de cal.
Odata pe saptamana puteti sa va rasfatati cu jumatate din aceasta cantitate, dupa masa de dimineata si ca sa nu va simtiti vinovate dublati antrenamentul  din ziua respectiva. Daca suntem active, facem sport si nu exageram cu tot ce inseamna alimentatie cu siguranta nu ne vom ingrasa.
Nu am poftit deloc in bucatarie, si voi urma aceasta regula. Poate reusiti si voi sa incercati. E valabil pentru persoanele care vor sa tina dieta si totusi trebuie sa gateasca pentru familie.

#cremsnit #miercureagatim

cremsnit-prajituri-fara-ingrasare