Stiati ca pentru a gati sanatos si pentru a pastra cat mai mult din valoarea biologica a ingredientelor, trebuie sa folosim vase de gatit potrivite şi performante, compatibile cu alimentele. Va recomand vase confectionate din ceramica, sticla, otel inoxidabil alimentar, fonta smaltuita.
Exemple :
– dispozitive de fierbere in vapori de apa
– wokul
– gratarul:- cel care se pune pe aragaz, cele verticale ( shaworma, kebab )
– oala sub presiune din otel inoxidabil alimentar
– folia antiadeziva pentru copt si pergamentul
– vase din sticla de jena, cele din fonta
Cele mai sigure sunt cele confecţionate din otel inoxidabil alimentar, fonta, ceramica, sticla termorezistenta.
Important e si cum pastram alimentele inainte de a le gati. Pentru prevenirea pierderilor nutritive cauzate de lumina, se recomanda protejarea produselor alimentare in ambalaje de culoare închisa, care absorb radiatiile ultraviolete, şi evitarea unei iluminari intense in timpul proceselor tehnologice şi in timpul depozitarii. Ma refer aici inclusiv la frigider. Eu imi aleg vasele de depozitare tot timpul de culoare inchisa.
Nu stiu cum reactionati voi vara insa noi incercam sa gatim cat mai putin cu foc. Alegem variante simple si rapide. M-am indragostit de semintele de chia. Ieri la seara de gatit le-am prezentat si fetelor o reteta gustoasa.

Budinca de  chia cu banane si kiwi.
Am folosit 10 linguri de chia cu 13 linguri de lapte de cocos, banane si kiwi cat mai multe si dupa gust. Se lasa compozitia la frigider o ora. Budinca rezultata este gustoasa si nu necesita indulcire. Daca nu stiati va informez ca semintele de chia contin de cinci ori mai mult calciu ca laptele. Eu am inceput de curand sa le consum si le ador.
Nu uitati sa va relaxati in bucatarie. Pentru mine a devenit deja o placere. Revenim cu noutati saptamana viitoare.

#miercureagatim

diana-stirbu