Stiati ca tipul de ulei pe care putem sa-l consumam este legat strans de tipul de mancare pe care o preparam? Ma refer aici, binenteles, la cele mai sanatoase combinatii. Exista de exemplu uleiuri pe care le consideram sanatoase dar care, atunci cand ajung la o temperatura foarte mare, devin toxice. Si eu am fost uimita de acest aspect. Consumam unei de masline la orice tip de mancare. Se pare ca am facut o mare greseala.
Impart sfaturile mele in doua categrii principale:
Uleiuri pe care putem sa le folosim la preparatele reci, precum salatele: uleiul de masline, de nuca, de susan si de arahide. Preferatul meu este cel de masline extravirgin si de nuca. pe cel de nuca il folosesc la cuscus ( e delicioasa combinatia!).
Uleiuri pentru preparate la temperaturi mari. Aici recomand uleiul de avocado si de migdale. Sunt cele mai recomandate uleiuri pentru prajit la temperaturi mari.
Incercati sa nu mai folositi ulei de floarea soarelui. Stiu ca este cea mai ieftina varianta, dar sanatatea noastra este pe primul plan.
Nu ar fi rau sa evitati totusi alimentele prajite. Exista varianta cuptor, la care eu apelez de cele mai multe ori.
Despre beneficiile unei alimentatii sanatoase am vorbit si intr-un reportaj la Speranta Tv. In cazul meu, si cand vorbesc despre alimentatie sunt tot pe ghetele kangoo jumps.  Fotografiile si filmarea le-am facut in parcul Izvor, week-end-ul trecut. Ador sa fac antrenamente in aer liber intr-un cadru atat de frumos ca acesta. Nu-mi amintesc o toamna mai frumoasa ca aceasta. Sper sa dureze cat mai mult. 🙂

 

 

dianastirburo