Un studiu important a demonstrat  ca privarea de somn ne determina sa ne supraalimentam, deoarece afecteaza echilibrul dintre doi hormoni asociati cu apetitul, ghrelina si leptina.  Atunci cand nu dormim suficient creste nivelul de ghrelina, un hormon  produs de celulele din stomac, despre care se crede ca intensifica sentimentul de foame.  Nivelul de leptina, un hormon produs de celulele adipoase, care arde depozitele de grasime , scade.  Mai rau , persoanele cele mai private de somn din acest studiu pofteau in mare masura la alimente care ingrasa, bogate in carbohidrati, precum prajiturile, torturile, bomboanele, pastele si briosele.  Aceste pofte sunt rezultatul nivelurilor ridicate de cortizol, hormonul stresului. Cand suntem perfect odihniti, nivelul de cortizol scade; privarea de somn are, din pacate, efectul contrar. Efectele privarii de somn  asupra metabolismului  sunt similare celor intanlnite la persoanele in varsta. S-a tras concluzia ca privarea cronica de somn poate avea efecte nocive pe termen lung asupra organismului- unul dintre ele ,si nu cel din urma, fiind cresterea in greutate si, posibil, si accelerarea imbatranirii. Astfel trebuie sa ne stabilim obiceiuri si programe regulate, sanatoase. Ar trebui sa ne dam silinta sa dormim cel putin opt ore pe noapte si sa invatam sa nu sarim peste mese, nici macar peste micul dejun. Aplicarea acestor simple reguli va elimina  obiceiurile proinflamatorii pe care tindem sa le adoptam si ne va ajuta sa obtinem si sa mentinem o greutate optima.
Somnul poate fi influientat de tipul de sport pe care il practicati si de orele la care ajungeti la sala. Va astept la antrenamentele kangoo jumps!

#kangoobydiana

DIANA-stirbu