Profesionistii care lucreaza in domeniul sanatatii sunt de acord ca scaderea aportului caloric si anume al hidratilor de carbon cu continut ridicat de zahar si consumul de lipide sanatoase si de proteine de calitate, simultan cu cresterea  nivelului zilnic de antrenament  fizic, sunt  solutia pentru scaderea in greutate.
Organismul are o eficienta mai ridicata in stocarea grasimilor, decat in arderea lor. Cei care tin diete in mod repetat  stiu ca odata cu fiecare regim nou pun la loc, si inca mai  repede kilogramele piedute, iar scaderea in greutate devine mai dificila. Explicatia acestui fenomen metabolic  implica actiunea unei proteine numita leptina.

Leptina este sintetizata in celulele adipoase si este eliberata in sange, prin intermediul  caruia se deplaseaza  spre creier si spre alte tesuturi periferice  implicate in reglarea apetitului si a echilibrului energetic. Cand celulele adipoase acumuleaza mai multa grasime, este sintetizata mai multa leptina care este  eliberata in sange, semnalizandu-i  creierului ca trebuie sa reduca apetitul. Persoanele obeze  produc cantitati mari de leptina per celula adipoasa, lucru care ar putea suna pozitiv, insa nu este asa. In loc sa aiba ca efect o scadere a apetitului, nivelurile de leptina ridicate in mod cronic pot conduce la desensibilizarea  receptorilor de leptina, ceea ce ii face rezistenti la actiunea leptinei de inhibare a apetitului.

diana-stirbu-kangoo-jumps