Scopul principal al persoanelor care vin la antrenamente in mod constant  este de a obtine pe langa o scadere in greutate, un aspect tonifiat al corpului.

In majoritatea cazurilor, imaginea “lean” sau “fit” se lasa mult asteptata. Principala cauza este dieta inadecvata – aport caloric excesiv si/sau dezechilibru al aportului de macronutrienti (proteine/carbohidrati/lipide).
Alimentele nu sunt insa singurele care joaca un rol important in procesul de slabire si de definire al musculaturii.
Si apa este responsabila (in masura mai mica, ce este drept) de aspectul “pufos”.

De ce retinem apa?

In afara unor cauze medicale: probleme cardio-vasculare sau renale sau probleme endocrinologice, tulburari de alimentatie, probleme hepatice, retentia de apa la persoanele sanatoase se datoreaza ingestiei crescute de sodiu si perioadelor de deshidratare.

De unde exces de sodiu?

Ca o regula a fiziologiei organismului, sodiul“cheama” apa.

La persoanele fara probleme medicale, excesul de sodiu merge mana in mana cu alimentatia nesanatoasa. De data aceasta nu ne concentram asupra continutului de grasime sau de carbohidrati, ci asupra continutului de sare.
Care sunt aliatii aportului sodat excesiv? Majoritatea alimentelor semipreparate, insotite de bauturi carbgazoase…ca sa nu uitam dulciurile purtatoare si ele de cantitati moderate de sare si chiar suplimentele alimentare.

Deshidratare = surplus de apa?

In lupta cu kilogramele in plus ni se reaminteste o regula de baza – “Evitati infometarea”. Motivul? Corpul  se va apara in fata perioadelor de lipsa a hranei prin crearea unord epozite “substantiale” de energie. Cu alte cuvinte, va depozita grasime.

Acelasi principiu se va aplica si in cazul aportului insuficient de apa. Daca organismul este deshidratat,  isi va depozita rezervele de apa – de obicei sub piele. Rezultatul? Aspectul ”pufos” observabil la pesoane cu un stil de viata activsi care practica sport cu regularitate.

Cum luptam impotriva retentiei de apa?

 

  1. Alimentatie – motorul oricarei schimbari a felului in care aratam este respectarea unei diete echilibrate.
  1. Sport – inamicul principal al excesului de apa in organism este transpiratia…si transpiram atunci cand temperatura corpului creste. Temperatura depinde de musculatura. Prin urmare, cu cat muschii lucreaza mai mult va rezulta mai multa caldura si astfel va fi declansat procesul de transpiratie care este rezultatul intensificarii activitatii metabolice.Musculatura nu poate sa lucreze eficient fara un flux de sange crescut. Aici intervine inima, care trebuie sa pompeze cantitate mai mare de sange la nivel muscular mentinand astfel un nivel optim al aportului de sange care de cele mai multe ori ajuta la evitarea fenomenului de “febra musculara”.

 

Kangoo Jumps expune musculatura si aparatul cardio-vascular la efort intens. Miscarea de baza a acestui sport, saritura este cunoscuta ca unul dintre cele mai bune exercitii cardio. Greutatea ghetelor intensifica efortul si ajuta in procesul de crestere si tonifiere musculara protejand in acelasi tip articulatiile. Transpiratia apare in primele 5 minute ale antrenamentului pe ghetele kangoo jumps.

Desi am vorbit despre cauzele fiziologice ale retentiei de apa, trebuie sa excludem prezenta oricarei afectiuni medicale posibil responsabila. Analizele uzuale si controlul medical efectuate o data pe an impreuna cu evaluarile periodice impuse de grupa de varsta in care ne aflam ne vor ajuta sa prevenim si sa tratam la timp afectiuni care ar putea sa influenteze perfomantele sportive

#kangoojumps #retentiadeapa

semnatura-dianastirbu