Timpul dedicat mie, dupa ce Victor s-a nascut, nu prea exista. Incerc sa ma rasfat cu fiecare ocazie, de obicei cand el doarme, si de cele mai multe ori aleg sa citesc, sa ma uit la un film, sau sa prepar ceva bun de mancare, mai ales in momentele in care trebuie sa-i pregatesc si lui mesele. Imi place sa folosesc ingrediente sanatoase, sa fac retete cat mai usoare si sa incerc sa ma deconectez de la rutina noastra.

Ideea de a gati zilnic, in aceasta perioada, nu este intotdeauna realista, asa ca aleg variante de mese pe care sa le prepar repede.
Ador salatele si m-am gandit sa postez doua dintre retetele mele preferate.
Mango se numara printre fructele mele preferate. L-am consumat mult in sarcina, iar de cand am inceput sa alaptez, nu lipseste din alimentatia mea.
De curand i-am introdus mango si lui Victor in diversificare si, se pare, ca ii place si lui la fel de mult.
Imi place simplu, in iaurt, in prajituri si mai nou, in salate.

Mamele care alapteaza au nevoie de o cantitate mai mare de vitamine si minerale. O alimentatie sanatoasa pentru un bebe inseamna un lapte de calitate, care sa aiba toti nutrientii pe care un copil mai mare sau un adult le poate lua din fructe, legume, carne, lactate. Cum bebelusul nu poate manca, mama care alapteaza trebuie sa aiba grija la ceea ce mananca, astfel incat el sa primeasca un lapte imbogatit cu nutrienti necesari cresterii si dezvoltarii.

100 grame de mango conţine 60 de calorii, 0,82 gram de proteine, 0,38 grame de grăsime, 14,98 de grame de carbohidraţi (din care 13,66 de grame de zahăr) şi 1,6 grame de fibre, 36,4 mg de vitamina C, 54 micrograme de vitamina A şi 43 micrograme de acid folic.
Mango mai conţine, vitamina B-6, vitamina K, potassium, calciu si fier, precum si antioxidanti, cum ar fi zeaxantina si betacaroten.

Am gasit un videoclip dragut in care puteti descoperi cum se taie usor fructul. Pe mine m-a ajutat mult.

Dupa ce am mancat prima mea salata de mango, am ramas fan. Este delicios grustul fructului exotic putin sarat si cu aroma de ghimbir.
Iata reteta:
-1 mango taiat fasii subtiti
-rodie – eu am folosit doua lingurite de bobite
– ardei gras rosu
-susan negru
-lamaie
-ghimbir ras
-coriandru.

Am facut un suc din lamaie, ghimbir ras, sare, susan negru si coriandru si l-am amestecat cu fructele.

salata-mango

Salata de couscous cu mango si rodie

  • un mango – l-am taiat in bucati mai mic si l-am mixat intr-un blender

  • couscous – l-am lasat la hidratat o jumatate de ora si l-am fiert. Am folosit 10 lingurite de couscous si o cana mare de apa. Se lasa la racit

  • rodie ( dupa gust)

  • ardei gras

  • castravete

Se amesteca piureul de mango cu couscous-ul. Se adauga restul de legume si salata este gata.

Daca alaptati, trebuie sa va asigurati ca aveti un aport suficient al substantelor nutritive importante pentru voi si copilul  vostru. Pe langa o alimentatie sanatoasa, eu folosesc si acum, la 7 luni de cand am nascut, vitamine. Am ales pentru  un supliment alimentar cu multivitamine si minerale conceput pentru femei care alalpteaza, Elevit 3 capsule moi.

salata de couscous cu mango si rodie

hghgh