Sportul in perioada postnatala are foarte multe beneficii. Cel mai important aspect este ca exercitiile fizice imbunatatesc starea de spirit a proaspetei mamici, diminueaza stresul si ajuta la prevenirea despresiei postpartum.

Una din recomandarile cele mai importante pentru o sarcina sanatoasa sunt exercitiile fizice regulate (evident,  cu acordul medicului). Se recomanda 30 de minute de exercitii pe zi.

 

Elevit sustine acest obicei sanatos prin completarea necesitatilor nutritionale. Totodata, prin proiectele pe care le dezvolt alaturi de www.elevit.ro, sustinem sportul si dupa sarcina, in perioada postpartum.

Exercitiile usoare, cum ar fi mersul pe jos, pot fi incepute cat mai repede dupa nastere, mai ales daca a fost o nastere naturala. In cazul in care ati nascut prin cezariana, va recomandam sa decideti impreuna cu medicul dumneavoastra cand puteti reveni la antrenamente.

Exercitii postnatale imbunatatesc sanatatea fizica si mentala a proaspetei mamici;
-ajuta la restabilirea fortei musculare
-ridica nivelul de energie
-va ajuta sa slabiti si sa scapati de kilogranele acumulate in sarcina
-imbunatateste capacitatea cardiovasculara
-ajuta la prevenirea depresiei postpartum.

Semnale de alarma pentru depresia post-partum . Din pacate  70 – 80 % dintre femei prezinta stari depresive dupa nastere. Am pregatit o lista cu aceste semnale.

1.Tristetea postnatala:

– incidenta de 25 – 85%, apare la 2 – 4 zile de la nastere, dureaza 1 – 2 saptamâni,

Simptome:

– plangacioasa,

– sentimente de depresie,

– insecuritate,

– modificari de apetit,

– irascibilitate

– sentiment de vinovatie,

– interes scazut fata de orice activitate.

2. Depresia postpartum: incidenta de 10 – 25%, apare în decurs de 1 an de la nastere, dureaza 2 sau mai multe saptamâni.

Simptome:

– confuzie,

– plans,

– lipsa de memorie,

– apetit scazut,

– sentiment de lipsa de speranta,

– sentimente de izolare,

– ganduri de suicid,

3. Psihoza postpartum: incidenta – 1 pâna la 3 cazuri din 1.000, apare fie în mai putin de 3 zile dupa nastere, fie dupa maximum 3 luni;  durata este variabila.

Simptome:

– insomnie, anxietate,

– halucinatii,

– paranoia, deziluzie,

– lipsa simtului realitatii,

– gandul de a rani bebelusul sau pe sine.

4. Sindromul de anxietate postpartum: incidenta nu a fost înca studiata, apare in decurs de 1 an dupa nastere, durata depinde de fiecare situati particulara.

Simptome:

– anxietate, panica,

– furnicaturi în membre,

– ganduri obsesive.

Va recomand sa optati antrenamente specializate pentru aceasta perioada. Puteti merge la sala si insotite de bebelusi.

#invingedepresiapostpartum #elevit #fitmominaction

exercitii postnatale

primele exercitii dupa sarcina