S-au implinit 6 luni si jumatate de cand alaptez. Victor inca se trezeste noaptea de doua sau trei ori. Initial am crezut ca odata cu introducerea solidelor somnul o sa fie legat, dar se pare ca nu este asa. Se trezeste si la niste ore ciudate. Adoarme in jur de ora 21.00 si se trezeste la 2, 5, 6.30 si 8.00 sau 8.30. De curand i-a aparut primul dintisor. Poate si acest lucru il agita. Tot aud povesti cum alti bebelusi dorm de la ora 22.00 pana dimineata. La noi nu s-a intamplat asta niciodata. Dupa cum am mentionat si in articolele anterioare, fiecare bebelus este diferit.

Uneori, dupa trezirea de la 6.30 nu mai adorm. Si lipsa somnului pe o perioada atat de lunga duce la extenuare. Nu pot rezista fara vitamine. Iau zilnic din momentul in care am nascut. In afara programului cu bebelusul eu am si antrenamente de patru ori pe saptamana. Nu as fi reusit sa fac atatea lucruri in aceasta perioada fara vitamine.

Alaptarea la san, din punct de vedere nutritional, este una dintre cele mai provocatoare perioade din viața unei femei, dar si cea mai frumoasa. Nevoile nutritionale se schimba dupa sosirea copilului si satisfacerea acestor nevoi crescute poate fi mai greu de obținut doar prin dieta.

diana-stirbu-alaptare

Elevit 3 a fost special adaptat pentru a asigura suportul nutritional necesar pentru dezvoltarea sanatoasa a copilului in timpul alaptarii. Acesta susține, de asemenea, atat energia și vitalitatea mamelor care alapteaza dar si recuperarea postnatala.

  • Vitaminele contin ingrediente precum luteina, omega-3 (DHA) pentru a ajuta dezvoltarea creierului și vederii nou-nascutului.

  • Ofera un surplus de energie pentru mama.

  • Susține dezvoltarea sanatoasa a nou-nascutului.

  • Ajuta mamele sa le ofere celor mici un start sanatos in viata!

Inca un lucru foarte important pe care trebuie sa-l cunoasteti este ca aceste vitamine nu ingrasa. Eu am luat Elevit 2 in timpul sarcinii si Elevit 3 inca iau si nu am avut probleme cu greutatea.

Pe langa activitatea sportiva pe care am reluat-o destul de repede, dupa ce am nascut, mi-am dorit sa mananc sanatos si in timpul alaptarii. Am descoperit pe parcurs, in acest timp ca sunt alimente care iti favorizeaza lactatia. Nu cred ca este o regula generala, dar la mine au functionat. Am pegatit 4 meniuri diferite pe care le voi publica in articole diferite. Sper sa va ajute. Spor la alaptat!

Este mai complicat ca oricand sa te concentrezi asupra meselor in alaptare pentru ca nu ai timp sa faci nimic. De aceea va recomand sa aveti multe fructe si legume in frigider, astfel incat atunci cand doarme bebelusul sa aveti totul la indemana si sa va preparati repede ceva.

Inca un lucru pe care l-am observat a fost acela ca am simtit nevoia de a consuma mai multi carbohidrati. De cele mai multe ori reusesc sa imi prepar ceva dulce acasa, dar recunosc ca mananc si ciocolata cand nu am alte alternative.

Meniu 1 pentru perioada alaptarii:

Mic dejun: smoothie cu mango, seminte de chia, lapte vegetal si banane.

-semintele de chia se hidrateaza in lapte vegetal timp de jumatate de ora apoi se amesteca cu jumatate de mango si jumatate dintr-o banana intr-un blender.

smoothie

Pranz: Omleta cu mango si iaurt

Omleta am facut-o din doua albusuri si un galbenus plus o banana. Iaurtul este facut in casa, dupa o reteta de diversificare 😀

clatite proteice banana si ou

 

Gustare: inghetata vegana fara zahar. Combinatia mea preferata este de banane cu scortisoara si avocado. O ador!!!

Eu am facut trei variante:

1- lapte vegetal cu banane, scortisoara si avocado

2- lapte vegetal cu fructe de padure

3- mango si banane
meniu-in-timpul-alaptarii

Cina: supa de curcan cu legume( pastranac, telina, morcov, ardei gras. Nu stiu daca este o regula, insa de fiecare data cand mananc supa am si foarte mult lapte. Am incercat sa introduc supa zilnic in meniul meu. Daca ma trezesc des noaptea sa alaptez si mi se face foame, in general mananc un iaurt.

Va imbratisez!

#elevit

Nu uitati ca pe data de 26 mai, exact in ziua in care Victor implineste 7 luni, are loc un eveniment sportiv, primul din aceasta serie, ce cuprinde primele exercitii recomandate dupa sarcina.
Numele programului este Fit Mom Postnatal si este realizat in parteneriat cu Elevit .
Mai multe detalii gasiti aici: http://dianastirbu.ro/jurnal-postnatal/antrenament-cu-primele-exercitii-recomandate-dupa-sarcina

Participarea este gratuita.
Inscrierile se fac pe e-mail la fitmom@dianastirbu.ro sau la tel: 0735.094.374

Locatie: Stay Fit Titulescu 
Ora de incepere- 12.30; Durata: 1h/30 de min
Cand? sambata, 26 mai