Activitatea fizica este cel de-al doilea element de baza in tratarea diabetului gestational, dupa regimul alimentar.

Femeile insarcinate fac rar exercitii fizice, chiar daca acestea nu sunt contraindicate. E adevarat ca exista situatii in care sunt limitate temporar, la indicatiile medicului obstretician. Altfel, sportul este chiar recomandat in timpul sarcinii. Va recomand programele personalizate pentru femeile insarcinate, care se muleaza pe rezistenta la efort a fiecarei gravidute si difera de la un trimestru la altul.

E adevarat ca sunt unele sporturi interzise femeilor insarcinate, asa ca, daca obisnuiati inainte sa skiati sau sa practicai sporturicu factor crescut de risc de accidentare, e de la sine inteles ca veti renunta la ele in perioada sarcinii.

Sportul regulat, adica de cel putin trei ori pe saptamana,  va ajuta sa va mentineti valorile normale ale glicemiei, dar si sa eliminiti durerile de spate sau starea de oboseala, afectiuni de care se plang majoritatea femeilor care asteapta un bebelus.

Recomandari legate de desfasurarea exercitiilor fizice in conditii optime

La fel ca insulina, exercitiile fizice duc la scaderea glicemiei, astfel ca e bine sa tineti cont de cateva recomandari inainte de a le incepe. Mai exact, e bine ca inainte de a incepe programul sportiv sau inainte de o plimbare mai lunga de o jumatate de ora, sa manancati un fruct  sau un aliment echivalent, care sa contina aproximativ 15 g de carbohidrati.

Daca vreti sa faceti miscare imediat dupa masa, trebuie sa luati o gustare la finalul exercitiilor. Daca,  in schimb, au trecut deja doua ore de cand ati luat masa, trebuie sa luati o gustare chiar inainte de a le incepe.

In timpul exercitiilor trebuie sa aveti asupra voastra un produs ce contine zahar – chiar un pliculet de zahar, mai degraba decat cuburi, dar sunt potrivite si glucoza sau sucul indulcit.

Aveti sanse sa va vindecati dupa ce ati nascut?

In cele mai multe cazuri, glicemia revine la normal la 6 saptamani dupa nastere, deoarece a fost expulzata placenta, care producea cei mai multi hormoni care cauzau rezistenta la insulina.
Totusi, chiar daca testele au iesit bine, exista un risc de 60% sa faceti in viitor diabet tip 2, chiar si la cativa ani dupa nastere.
De aceea trebuie sa va monitorizati glicemia cel putin anual si e bine sa incercati sa va tineti greutatea sub control.
Daca va doriti sa ramaneti din nou insarcinata, e bine sa stii ca diabetul gestational poate reaparea.

Diabetul gestational este descoperit printr-o analiza care se face dupa saptamana 26 a sarcinii. Exercitiile pe care le-am pregatit in videoclip pentru femeile insarcinate au fost filmate in saptamana 39 a sarcinii mele, cu cateva zile inainte sa nasc.
Se pot efectua pe tot parcursul sarcinii, incepand cu saptamana 12, dupa morfologia de trimestru 1, daca aveti si acordul medicului. Nu uitati ca fiecare sarcina este diferita. Daca nu ati mai facut sport niciodata, va sfatuiesc sa incepeti antrenamentele sub directa supraveghere a unui instructor sportiv.

Mai multe detalii gasiti aici: https://goo.gl/dHCt68

Exercitiile propuse sunt de tip circuit si le puteti efectua dupa cum urmeaza:
Exercitiu nr. 1 – Genuflexiuni de tip sumo ( cu genunchii indreptati spre exterior) 3 serii x 8 repetari.
Exercitiu nr. 2 – Ridicari la piept ( nu folositi greutati mai mari de 1 kg). Daca sunteti incepatoare puteti sa faceti exercitiul si fara greutati. 3 serii x 8 repetari
Exercitu nr.3 –  Extensii ale picioarelor in spate ( 2 serii x 8 repetari pentru fiecare picior in parte)
Exercitiu nr. 4 – Exercitiu pentru echilibru. 8 repetari pentru fiecare picior. Folositi o greutate daca sunteti avansate
Exercitiu nr.5 – Genuflexiuni combinate cu extensia alternativa a picioarelor la spate. 3 x 8 repetari
Pentru ca antrenamentul sa fie complet, trebuie sa repetati de 2, 3 ori circuitul. Puteti sa va antrenati si fara accesoriile din filmare.

#viatacudiabet  #fitmominaction

sportul si diabetul gestational