In timpul sarcinii, daca aveti acordul medicului, puteti incepe sa va antrenati din saptamana nr 10-12. Exercitiile recomandate in aceasta perioada sunt multe si diversificate. Cel mai important este sa stiti ce sa evitati si sa nu exagerati. Daca aveti rabdare si va ascultati corpul, o sa simtiti care va este limita.
Va recomand totusi sa va alegeti un instructuctor care sa va ghideze, cel putin in primele luni.

Sportul in sarcina va ajuta sa ramaneti intr-o forma fizica buna si totodata va pregateste corpul pentru perioada de travaliu.
Printre exercitiile preferate de mine in sarcina se afla, pe primul loc, genuflexiunile. Acesta este motivul pentru care le si promovez in evenimentele mele. Am 35 de saptamani si o forma fizica de invidiat si fac genuflexiuni de cel putin 4 ori pe saptamana. Mi-am dezvoltat o mobilitate extraodinara si imi doresc sa nasc natural.

Iata de ce recomand aceste exercitii viitoarelor mamici:

* genuflexiunea este una din cele mai naturale pozitii pentru nasterea naturala. De asemenea va ajuta sa furnizati mai mult oxigen bebelusului si sa va relaxati muschii perineali. Antrenandu-va constant si corect puteti sa depasiti mai usor durerile din timpul travaliului.

* genuflexiunile in timpul sarcinii va ajuta sa va intariti muschii pelvieni. Acestea sunt recomandate mai ales in trimestrul trei cand presiunea pelviana se resimte puternic. Ca sa puteti insa sa le executati corect in ultimele luni de sarcina, acestea trebuiesc introduse in rutina zilnica, repetate si imbunatatite inca de la sfarsitul trimestrului 1.

* constipatia este una din cele mai frecvente probleme in sarcina. Sportul in aceasta perioada o sa va ajute sa depasiti si aceasta problema. Mai exact, genuflexiunile vor regla miscarea intestinala si vor preveni constipatia. In plus va vor mentine sistemul digestiv in ordine perfecta.

In sarcina sunt recomandate pentru incepatoare genuflexiunile cu picioarele departate. Motivul este ca burtica creste si sa nu existe periocolul sa va loviti in timp ce va antrenati. 

Picioarele sunt departate cu varfurile indreptate spre exterior. O genuflexiune este corecta cand soldurile coboara la acelasi nivel cu genunchii. Daca nu sunt facute corect sau sunt incomplete exercitiile pot duce la accidentari.  Spatele trebuie sa fie drept, aplecarea trunchiului prea mult inainte este o greseala.
Genunchiul trebuie sa fie aliniat cu directia talpilor.Greutatea corpului trebuie sustinuta de calcaie. Daca nu puteti sa le executati corect din prima va puteti folosi de un scaun. Il puteti folosi pentru echilibru sau ca sustinere, punandu-l in spate astfel incat sa-l altingi cu fesierul cand cobori.
Daca nu ati mai facut sport inainte de sarcina s-ar putea sa nu va descurcati singure cu antrenamentele in aceasta perioada. De aceea un specialist va poate ghida si invata cum sa incepeti treptat sa faceti exercitiile corect.
Exista foarte multe exercitii derivate din genuflexiuni. Va invit sa le descoperiti alaturi de mine. Antrenamentele in timpul sarcinii sunt interesante si va pot ajuta enorm atat in aceasta perioada cat si dupa.

Va astept pe data de 30 septembrie la evenimentul Fit Mom in action unde vom invata impreuna cum sa faceti sport in timpul sarcinii. Detalii aici: https://goo.gl/evNEjg

exercitii-sarcina IMG_8487