Cel de-al doilea trimestru de sarcina  (saptamana 12 – 28) este uneori pentru unele femei insarcinate un moment de usurare deoarece aceasta trecere marcheaza si o scadere radicala a sanselor unei pierderi de sarcina.

Gravida se va simtii mai bine, din punct de vedere fizic, va fi mai activa iar senzatiile de greata si epuizare incep sa dispara.

Unul dintre cele mai extraordinare momente ale sarcinii, este acela in care viitoarea mama isi simte copilul miscandu-se. Acest lucru se intampla la cele mai multe femei intre cea de-a 16 a si cea de-a 20 a saptamana.  Miscarea copilului este simtita de mama ca o agitatie usoara in stomac. Imi amintesc senzatia si acum cu mare placere. As putea sa o descriu ca o bataie fina de aripi.

In saptamana 24 gravida incepe sa simta  contractiile Braxton Hicks (contractii nedureroase si intermitente).
Fatul are aproximativ 33 cm lungime si cantareste  aproximativ 550 de grame. Tesutul muscular se dezvolta rapid. Plamanii lui sunt insuficient dezvoltati pentru “a respira” singur.

Saptamana 27-a – copilul va arata ca la nastere, dar de dimensiuni mai mici. Plamanii, ficatul si sistemul imunitar nu sunt complet dezvoltate iar in aceasta luna fatul cantareste aprox. 900 de grame si are o lungime de aprox. 35 cm.

Pe masura ce auzul copilului continua sa se dezvolte, el va reusi sa-ti recunoasca vocea la fel de bine ca si pe cea a partenerului tau. Sunetele sunt estompate totusi, deoarece urechile sunt acoperite de vernix, strat subtire de ceara cu rol de protectie a pielii.

In a 28-a saptamana de sarcina presiunea uterului pe stomac va poate cauza arsuri. De asemenea datorita presiunii uterine, constipatia este un fenomen des intalnita in aceasta perioada.  Apar schimbari si la nivelul sanilor care se pregatesc de lactatie.

Sarcina este un eveniment minunat, care imbogateste viata fiecarei femei, dar si care implica schimbari majore precum transformarea corpului si constientizarea noului rol, de mama.

Antrenamentele prenatale ajuta la reducerea durerilor de spate, a balonarii și a umflaturilor picioarelor. Gravidele active nu au probleme cu retentia apei.

Sportul in timpul sarcinii va imbunatateste dispozitia si postura,  tonusul muscular, forta si rezistenta.

Exista insa, in aceasta perioada, zile in care energia noastra este zero. Imi amintesc ca eu eram meteo sensibila in perioada sarcinii. Cand ploua afara, de exemplu, dormeam foarte mult si de multe ori imi anulam clasele. Daca pana la sfarsitul zilei reuseam sa fac insa, cateva exercitii acasa, sau daca se incalzea afara si  ieseam in parc, instant mi se schimba starea de spirit si ma simteam mai bine.

Am pregatit pentru voi un videoclip cu cateva exercitii pe care vi le recomand in trimestru 2 de sarcina. O am alaturi de mine pe Ruxandra, insarcinata in 22 de saptamani.

Nu uitatai ca Fit Mom in Action, programul sportiv dedicat femeilor insarcinate, sustinut de Philips Avent ajunge la editia nr. 2.  Impreuna ne dorim sa vedem cat mai multe gravidute active si sanatoase!
Va invitam sambata, 23 iunie, la ora 12.30, la Stay Fit Titulescu, la un nou antrenament pentru gravide. Mai multe detalii gasiti aici: http://dianastirbu.ro/jurnal-de-graviduta/fit-mom-in-action-philips-avent-editia-nr-2

antrenament pentru gravide