Stiati ca sportul in timpul sarcinii va ajuta sa aveti picioare frumoase? Am pregatit alaturi de Ruxandra cateva exercitii care sa va ajute sa va mentineti picioarele ferme in aceasta perioada.

Un alt beneficiu major al antrenamentelor in aceasta perioada este imbunatatirea somnului.
Burtica din ce in ce mai mare, durerile de spate, arsurile gastro-esofagiene, insomnia si dificultatile respiratorii sunt doar cateva dintre problemele care nu vor da pace gravidei, nici pe timpul noptii, cand ar trebui sa se odihneasca.

Pozitia cea mai buna pentru gravida si bebelusule ei este aceea cand aceasta sta intinsa pe partea stanga. Pe masura ce fatul creste, abdomenul este ocupat de uter.
Daca va sta pe partea dreapta, uterul se va produce presiune pe vena cava inferioara, principala vena pozitionata in partea dreapta a coloanei vertebrale, care alimenteaza cu sange jumatatea inferioara a corpului. Daca aceasta vena este comprimata, tranzitul de sange catre inima este obstructionat, iar drenajul jumatatii inferioare a corpului devine mai lent.
Acest lucru poate fi responsabil de umflarea gleznelor si a picioarelor, dar si de aparitia hemoroizilor. Mai mult decat atat, din cauza faptului ca fluxul de sange este incetinit, se poate instala, ceea ce poate avea ca rezultat diminuarea oxigenarii uterului, placentei si, implicit, a bebelusului.

Dormitul pe partea dreapta este mai bun decat dormitul pe spate, insa cel mai indicat este sa doarma pe partea stanga.

La inceputul sarcinii orice pozitie de somn este buna pentru ca gravida sa se poata odihnii in liniste, fara sa se gandeasca ca ii face rau fatului. Pana in a 12-a saptamana de sarcina, uterul nu poate fi considerat un organ abdominal, ceea ce inseamna ca este suficient de mic incat sa nu-ti creeze niciun fel de disconfort.
Pe masura ce sarcina inainteaza in varsta ar fi bine sa incepa sa se acomodeze cu  dormitul pe partea stanga. Spre sfarsitul sarcinii, cea mai dificila pozitie de somn atat pentru gravida cat si pentru fat este dormitul pe spate.

Pe langa antrenamente constante in timpul sarcinii, pentru un somn dulce in sarcina va recomand si aromoterapia.
In acesta perioada, atat corpul cat si starea emotionala trec printr-o serie de schimbari si transformari. Aromaterapia poate ajuta gravida sa traverseze aceasta perioada mai usor. Este indicat ca aromoterapia sa se practice ori de cate ori apare durerea in timpul sarcinii sau al travaliului.

Exceptand remediul pentru greturile matinale, nu este recomandat sa se folosesca uleiuri esentiale in primele 3 sau 4 luni de sarcina.

Pentru ingrijirea pielii in perioada sarcinii se recomanda folosirea uleiului de masline, in care se pot pune diverse uleiuri esentiale sau crengute de lavanda pentru aromatizare, cat si creme cu continut mare de collagen pentru prevenirea vergeturilor.

Pentru oboseala se pot folosi uleiuri de lavanda, portocala, grepfrut. Acestea pot fi folosite in uleiuri de masaj, prin inhalarea lor, lumanari cu aceste esente, etc..

Pentru relaxare, gravida poate combina aromoterapia cu hidroterapia, putand turna in cada de baie uleiuri esentiale (aprox. 10 pic). Este cunoscut faptul  ca aplicate cu regularitate, baile calde cu uleiuri esentiale ajuta la relaxarea muschilor din zona pelviana si reduc riscul aparitiilor vergeturilor.
Va recomand uleiul din lemn de trandafir, de mandarin, de santal dar si de lavanda.

Uleiuri interzise in sarcina:

– Sofranul  – poate afecta diviziunea celulara si provoca malformatii ale bebelusului.

– Pelinul  – stimulent uterin care ar putea cauza malformatii ale fatului. De evitat nu doar in sarcina, ci si in timpul alaptarii.

– Tuia  – este un stimulent uterin si menstrual care ar putea face rau fatului.

– Tataneasa  – contine substante chimice toxice care vor trece prin placenta. A nu se utiliza pentru uz intern.

– Vascul  – stimulent uterin care contine substante chimice ce pot trece prin placenta.

– Ceapa de mare  – stimulent uterin ce poate provoca malformatii ale fatului.

Va reamintesc ca proiectul Fit Mom in Action realizat in parteneriat cu Elevit a ajuns la editia nr. 2.
Ne vedem sambata, 21 iulie la ora 14.00, la Stay Fit Tei la un antrenament de grup, dedicat femeilor insarcinate. Impreuna vom descoperi cele mai bune exercitii pentru picioare si brate in sarcina. Detalii gasiti aici: http://dianastirbu.ro/jurnal-de-graviduta/fit-mom-in-action-picioare-si-brate-puternice-in-sarcina

antrenament pentru picioare putenice in sarcina