Am pregatit impreuna cu Ruxandra, o viitoare mamica care face sport in timpul sarcinii, un antrenament cardio recomandat femeilor insarcinate.
Aceste exercitii le ajuta pe gravidute sa aiba energie mai multa si totodata sa scape de durerile de spate, atat de des intalnite in aceasta perioada.

Stiati ca femeile care risca cel mai mult sa aiba dureri de spate in timpul sarcinii sunt cele supraponderale?
Exista totusi un procent destul de mare si in cazul celor care au mai avut dureri de spate inainte de sarcina.
Durerile de spate din timpul sarcinii sunt legate de mai multi factori. Unele femei incep sa simta dureri in partea de jos a spatelui odata cu aparitia sarcinii.

Dintre cauzele ce pot produce dureri de spate in timpul sarcinii pot enumera:

  • Nivelul ridicat de hormoni – hormonii eliberati in timpul sarcinii permit ligamentelor din zona pelvina sa se inmoaie si incheieturilor sa devina mai flexibile in pregatirea pentru procesul de nastere a bebelusului; aceasta schimbare la nivelul incheieturilor si inmuierea ligamentelor afecteaza suportul pe care il are spatele in mod normal.

  • Centrul de greutate – centrul de greutate se va deplasa treptat in fata pe masura ce uterul si bebelusul cresc, ceea ce duce la schimbari de postura.

  • Surplusul de greutate – sarcina si bebelusul in dezvoltare creeaza un surplus de greutate pe care spatele trebuie sa o sustina.

  • Postura sau pozitia – postura incorecta,  statul excesiv in picioare si faptul ca se apleca pot declansa sau intensifica durerea de spate.

Iata cativa pasi pe care ii poate face pentru a reduce durerile de spate pe care le simte:

  • Sa faca exercitiile fizice care sustin si ajuta la intarirea spatelui si a abdomenului.

  • Sa se deplaseze in lateral in loc de a se apleca in fata.

  • Sa evite sa poarte tocuri inalte sau alte incaltari care nu ofera un suport adecvat al piciorului.

  • Sa evite sa doarma pe spate.

Ridicarea picioarelor in perioadele de odihna este de asemenea benefica pentru spate.

In timpul sarcinii gravida trebuie sa faca exercitii care sa scada tensiunea din aceste zone, de asemenea sa va mareasca mobilitatea si controlul posturii.

Va reamintesc ca proiectul Fit Mom in Action realizat in parteneriat cu Elevit a ajuns la editia nr. 2.
Ne vedem sambata, 21 iulie la ora 14.00, la Stay Fit Tei la un antrenament de grup, dedicat femeilor insarcinate. Impreuna vom descoperi cele mai bune exercitii pentru picioare si brate in sarcina. Detalii gasiti aici: http://dianastirbu.ro/jurnal-de-graviduta/fit-mom-in-action-picioare-si-brate-puternice-in-sarcina

antrenament cardio pentru femei insarcinate