35 de saptamani si jurnalul meu de graviduta continua. M-am gandit sa va povestesc despre exercitiile recomandate in trimestrul trei al sarcinii. Filmuletul atasat este filmat la 34 de saptamani.

M-am imbracat intr-o pijama pentru ca cele 5 minute cardio pe care le-am filmat vi le recomand la prima ora, dupa ce va treziti. Este suficient sa repetati exercitiile de 3, 4 ori si va vor incarca cu energie. Dupa fiecare serie este bine sa luati o pauza de cate un minut.
Cand vorbim de cardio in sarcina lucrurile stau putin diferit decat in mod normal. Ca sa va explic mai bine, pentru mine cardio in sarcina inseamna un fel de incalzire intr-un antrenament de grup de aerobic.
In general, la antrenamentele Fit mom in action, dintr-o ora, fac primele 10, 15 minute cardio, de maxim 2 ori pe saptamana. Exercitiile din filmulet le puteti face pe tot parcursul sarcinii, odata ce medicul va da acordul.

Pentru ca in articolul de azi vreau sa va explic mai mult despre trimestrul 3 de sarcina, iata ce am observat eu la sarcina mea si ce exercitii recomand dupa saptamana 30 de sarcina:
– cardio moderat ( exercitii de genul color din filmulet). Muzica o sa va ofere o dispozitie buna si o sa va incarcati cu energie.
– exercitii posturale si de echilibru ( despre acestea o sa va povestesc mai multe intr-un articol separat)
exercitii de respiratie si relaxare
– exercitii de tonifiere
-pilates pentru gravide
– exercitii pentru perineu ( incepand cu saptamana 34)

Exercitiile de respiratie si relaxare. 

Le recomand incepand cu saptamana 30 – 32. Exercitiile trebuiesc repetate seara de seara pana cand ajungeti sa va induceti starea de relaxare aproape instantaneu. Daca o sa reusiti sa faceti asta in sarcina, in travaliu va vor ajuta foarte mult.
Relaxarea este opusul anxietatii. Cand suntem relaxate efectele produse de anxietate sunt mult diminuate.

Tehnicile de relaxare, de vizualizare si control al durerii va vor ajuta sa mentineti o stare de calm. Stiati ca atunci cand organismul este relaxat produce asa numitii hormoni ai fericirii : endorfinele si oxitocina ?

Respiratia pentru relaxare este de fapt respiratie abdominala. Respiram si expiram profund pe nas. Repiratia este primul pas catre tehnicile de relaxare. Recomand exercitiile si in cazul insomniilor.
Va invit la orele mele din cadrul programului Fit Mom in action ca sa descoperiti mai multe detalii. 

         Beneficiile respiratiei abdominale in timpul travaliului:

  • Oxigenarea optima a bebelusului;

  • Relaxarea in timpul travaliului;

  • Diminuarea durerii;

  • Evitarea starii de panica si anxietate;

  • Evitarea hiperventilatiei.

Daca doriti sa va antrenati cu mine in sarcina gasiti aici gasiti mai multe detalii despre programul Fit Mom in action: https://goo.gl/gQkxoe

Si daca va tenteaza un antrenament de grup pentru gravide, va astept sambata, 30 septembrie, la ora 13, la Stay Fit Tei – https://goo.gl/4ogtu3
Evenimentul este realizat impreuna cu ww.elevit.ro .

Va atasez mai jos un mix de melodii de relaxare care sa va ajute sa va relaxati. Va recomand sa ascultati muzica pentru relaxare si in cazul in care aveti insomnii.

  • foto Mircea Netea

35 de saptamani

exercitii pentru trimestru 3