Am pregatit, pentru acest articol, cateva din retele pe care le prefera Victor. Acum, ca am trecut in luna a saptea, am adaugat alimente noi si ne bucuram de gusturi din ce in ce mai interesante.
Ma bucur enorm ca este mancacios. Trebuie sa recunosc ca am avut ceva emotii. Nu a refuzat alimente si nici nu a facut alergii.
Incepand cu 7 luni am introdus ce-a de-a doua masa, cea de dimineata, cu fructe. Victor mananca de obicei intre ora 10.00 si 10.30 fructele si intre 14.00 si 14.30 masa de legume.
Fructele pe care le-am introdus pana acum si care au fost recomandate de medicul nostru pediatru sunt: mar, para, banana, mango, piersica, caise, nectarine, prune. Am optat sa prepar termic si fructele, cel putin pana la 8 luni. Preparate la abur sunt foarte bune!

Piure de mere si dovleac placintar – masa de pranz

Amestecarea piureurilor de fructe si legume este o modalitate buna pentru a-i ajuta pe copii sa-si dezvolte gustul pentru legume. Nu orice fruct merge insa amestecat cu legume.  Eu ma bazez mult pe mar, avocado si banana pentru a face acest lucru.

Iata reteta noastra pentru acest piure
* 1 mar – decojit si taiat in patru.

* 1 sfert de dovleac placintar – decojit, fara samburi. L-am taiat in bucatele mici.|
Dovleacul placintar are continut foarte mare de vitamina A si C. Am aflat ca au gust mai bun cand sunt mai lungi de 15 cm.

Am pus bucatile taiate in blenderul 4 in 1 de la Philips Avent pentru 15 minute. Dupa ce legumele sunt gata, se mixeaza bine. Am adaugat si putin unt nesarat, inainte de mixare.

Zucchini cu pastarnac si carne de curcan – masa de pranz

Pastranacul se numara printre legumele noastre pregerate. Il folosesc destul de mult in piureuri.

* 1 sfert de dovleac curatat de coaja si taiat bucatele

* 1 pastranac mediu – curatat si taiat rondele

* o lingurita de ulei de masline

* 30 gr carne fiarta dintr-o pulpa de curcan. Carnea o fierb separat de fiecare data, cel putin doua ore.
Am ales carnea de pe pulpa de curcan, la sfatul pediatrului. Lui Victor ii place mult mai mult decat pieptul de curcan.

Zucchini fac parte din familia dovlecilor. Acestia contribuie la regimul alimentar prin aportul de acid folic, vitamina C si potasiu.
Am pus la abur legumele in blenderul Philips Avent, apoi le-am mixat. Am adaugat uleiul de masline si carnea si am continuat mixarea. De obicei fac portie dubla si mananc si eu 😀

Avocado cu pere si branzica de casa – mic dejun

Folosesc reteta asta cand nu am timp sa ii prepar legumele la abur. Il loc de pere puteti folosi si o banana.
Perele le las la abur 10, 15 min. Sunt taiate rondele si fara coaja. Dupa ce sunt gata, le las sa se raceasca putin si fac o pasta din ele, un avocado si branzica de casa. Branza o fac din lapte si iaurt.
Reteta pentru branza este: 500 ml lapte si un iaurt – 130 ml( grecesc  sau cat mai gras). Laptele se pune la fiert si cand ajunge la punctul maxim de fierbere se adauga iaurtul. Compozitia rezultata se pune intr-o sita si se lasa la scurs.Ies doua, trei portii si o pastrez la frigider, maxim 48 de ore.

Piure de morcovi cu pere – pranz

Bebelusii adora  textura pastei de morcovi! Daca adaugati si pere, se vor bucura si mai mult de acest piure delicios.
* 2 morcovi – curatati si taiati rondele

*jumatate dintr-o para, taiata cubulete si decojita.

Le-am lasat la abur timp de 15 minute si le-am mixat. Iese un piure foarte bun! Puteti adauga si cereale sau branzica de casa nesarata. Eu am incercat cu ovaz si i-a placut foarte mult.

 In luna iunie am lansat un concurs, unde puteti castiga un blender Philips Avent, identic cu al meu. Puteti gasi mai multe detalii aici: http://dianastirbu.ro/jurnal-postnatal/concurs-castiga-un-blender-4-1-philips-avent

Spor la diversificare!