Cina este ultima masa introdusa la bebelusi. Aceasta apare in jurul varstei de un an sau poate chiar mai tarziu.
Daca aceasta masa este introdusa mai devreme riscati ca bebelusul sa o refuze. Dintre toate mesele bebelusului, aceasta mi s-a parut cel mai greu de stabilit. Imi era teama sa nu fie prea tarziu, uneori imi era teama ca e prea devreme, ca e prea consistenta sau nu. Intr-un final am introdus-o la ora 19.30 – 19.45.
Victor adoarme in jurul orei 22. E cam tarziu, dar el inca mai ai 2 somnuri pe zi si probabil acesta este motivul. Nu stiu cat o sa mai dureze acest program, il las pe el sa decida. Uneori am incercat sa-l culc mai tarziu la pranz si sa sarim pentr somnul nr. 2, insa era epuizat si adormea si mai greu seara, din cauza oboselii.
La initiativa pediatrului noi optam pentru cereale pentru cina. I-am introdus si laptele de vaca si nu are intoleranta. Din acel moment lucrurile s-au simplificat pentru masa de seara.
Am pregatit 3 retete pentru cina, asta pentru ca am primit foarte multe intrebari de la voi legate de acest aspect.
Cina o fac in functie de ce mananca in timpul zilei si mai ales, in functie de gustarea de la ora 17.00.
1. Macinis cu lapte de vaca ( 3.5% grasime) si piure de afine

Macinisul este un inlocuitor extraordinar al grisului. Eu il folosesc pe cel de la Solaris.
Piureul de afine se face la abur. Se pun fructele intr-un aparat cu aceasta functie si se lasa 10 min la temperatura de 90 de grade. Se mixeaza bine si gata piureul.
Am folosit 500 de ml de lapte in care am pus 100 de grame de macinis. Imi place ca textura sa nu fie foarte densa. Se fierbe compozitia in jur de 25 de minute si dupa ce se raceste adaugam si piureul de afine.

2.Couscous cu legume

50 de grame de couscous se lasa la hidratat peste noapte.
A doua zi se fierbe intr-o cantitate tripla de apa. Eu adaug si o lingura de unt nesarat.
Am facut un mix de legume la abur, pe care le-am maruntit cu furculita. Am folosit ardei rosu, dovlecel, vanata, broccoli.
Dupa ce se racesc toate infredientele, se amesteca si gata cina.

3. Budinca din orez cu lapte si piure de mango

1 mango bine facut- se curata si se blenduieste bine.
Se lasa orezul peste noapte de hidratat in apa.
Am folosit 200 gr de orez si l-am fiert in lapte. Am folosit 600 ml de lapte si 20 de gr de unt. Se fierbe in jur de 30 de minute si este important sa-l lasati sa se raceasca bine. Puneti piureul de mango peste budinca cu orez.

 Va anunt cu mandrie ca proiectul Fit Mom in Action realizat in parteneriat cu Elevit a ajuns la editia nr. 4, ultima din acest an.
Va invitam la un antrenament de grup, dedicat femeilor insarcinate. Impreuna vom descoperi top 10 cele mai bune exercitii recomandate in sarcina. Am pregatit o serie de exercitii pe care le veti putea repeta si acasa, pe tot parcursul sarcinii. Ne dorim sa vedem cat mai multe gravidute active si frumoase. Va asteptam sambata, 24 noiembrie la ora 13.00, la Stay Fit Tei, in sala de aerobic. Intrarea este gratuita. Mai multe detalii gasiti aici: https://goo.gl/YRaSGu

Spor la diversificare!