Ieri m-am intors de la piata de Craciun de la Budapesta. Nu este pentru prima data cand vizitez acest oras. Cand am descoperit ghetele kangoo jumps mergeam destul de des acolo la conventiile internationale sportive.
Daca nu stiati, kangoo jumps a aparut in Ungaria cu doi ani inainte de Romania. Inca se practica si nivelul este unul foarte avansat. Tot aici are loc cea mai mare intrunire pe ghete, la Fit Arena, an de an. Instructori din toata lumea si pasionati kangoo jumps se strang si fac impreuna antrenamente. S-a ajuns si la un numar record anii precedenti.
Cand mergi intr-un alt oras pentru conventii nu prea ai timp sa-l vizitezi. Stai un week-end intreg de dimineata pana seara la antrenamente si nu-ti ajunge timpul sa mai faci altceva. In plus, nivelul de oboseala este atat de mare incat nu prea mai exista loc si pentru vizite.
In vizita la targul de Craciun, Budapesta mi s-a parut un oras foarte frumos, plin de turisti, impodobit exemplar si cu spirit de sarbatoare foarte bine dezvoltat. Si noi mancam bine de sarbatori dar aici meniurile aratau exceptional. Mancarea se prepara pe loc si aroma de vin fiert si multa scortisoara te determina sa rezisti mai mult timp pe afara.
Piata de Craciun de la Budapesta este un loc bun de unde poti sa cumperi cadouri interesante de Craciun. Mie mi-au placut atat de mult decoratiunile! In tara am fost in doua targuri de Craciun si din pacate nu prea am gasit ceva sa-mi placa.
Ce mi-a placut la piata de Craciun de la Budapesta:
– agitatia. Erau atat de multi turisti si forfota aceasta mi-a placut foarte tare.
-mancarea. Este geniala! Mult mai buna ca la Viena, zic eu.
-spa-urile. Dupa o zi intreaga petrecuta in frig, cateva ore la Spa sunt absolut esentiale.
-concertele de colinde de pe strada
– activitatile legate de sport. Indiferent de ora am vazut oameni alergand pe strazile principale. Recunosc ca iarna eu nu prea rezist sa alerg la temperaturi scazute si i-am admirat teribil pe cei care resusesc sa faca asta cu atata usurinta.

Cel mai mult mi-a placut decorul orasului. Seara pietele de Craciun de aici sunt magnifice. Spun piete pentru ca sunt mai multe.
Ce nu mi-a placut a fost ca se exagereaza totusi cu atat de multe tentatii culinare. Este adevarat, depinde si de rationamentul nostru dar ficatul unui vizitator pofticios poate usor sa fie luat prin surprindere. Si pentru ca tot suntem la lucruri negative nu cred ca am sa repet experienta si anume sa plec in perioada aceasta a anului cu masina din tara. La intoarcere, in vama am stat peste trei ore sa intram in Romania. Cu toate ca nu-mi place sa zbor, am sa aleg pentru urmatorul an o varianta cu avionul.

Revenind la lucrurile pozitive, imi doresc foarte tare sa invat sa fac cozonac unguresc. Am mancat la Budapesta celebrul Baigli. Imi doresc sa-l fac si eu de Craciun. Ador varianta cu nuca. Este mult mai bun ca cel romanesc din punctul meu de vedere si am sa va povestesc daca imi iese si ce implact are.
Am fost atat de incantata ca am gasit multe modele pentru caciulile de blana. Nu gasesc inca culoarea pe care mi-o doresc eu ( adica indigo) dar nu am sa caut in continuare.